loading...

سایت رایانت

موادغذایی‌ای که هر روز مصرف می‌کنید، زادگاهی دارند و مردم منطقه‌ای خاص آن را به دیگران معرفی کرده‌اند و این روزها به یک ماده غذایی با مصرف جهانی تبدیل شده است؛ مثلا تقریبا همه م

پاسخ این 5سوال ساده را می دانید؟! + پاسخ سوال ها

محدثه بازدید : 116 پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 : 17:36 نظرات (0)

موادغذایی‌ای که هر روز مصرف می‌کنید، زادگاهی دارند و مردم منطقه‌ای خاص آن را به دیگران معرفی کرده‌اند و این روزها به یک ماده غذایی با مصرف جهانی تبدیل شده است؛ مثلا تقریبا همه می‌دانند گوجه‌فرنگی از مکزیک به سایر کشورها معرفی شد و زادگاه انار، ایران است...  اما هیچ می‌دانید هویج کجایی است و لیموترش را کدام کشور به سایر کشورها معرفی كرد؟ برای محک‌زدن اطلاعاتتان توصیه می‌کنیم به پرسش‌هایی که برایتان طراحی کرده‌ایم با دقت پاسخ دهید.
اولین فنجان قهوه در كدام كشور نوشیده شد؟
الف. برزیل
ب. یمن
ج. ایتالیا

2. زادگاه لیموترش و آبلیمو كدام كشور است؟
الف. تایلند
ب. مكزیك
ج. اندونزی

3. اولین هویج در كجا كشت شد؟
الف. ژاپن
ب. افغانستان
ج. هند

4. كدام كشور ما را به خوردن شكلات معتاد كرد؟
الف. بلژیك
ب. سوئیس
ج. هندوراس

5. شكر اولین‌بار در كجا تولید شد؟
الف. كوبا
ب. هاییتی
ج. هند

1. پاسخ «ب» درست است. اتیوپی كنونی زادگاه اصلی قهوه است. هزار سال پیش از میلاد مسیح، مردم دانه قهوه و جوانه آن را می‌خوردند تا از فواید بی‌شمارش بهره ببرند اما اولین مردمی كه قهوه را به شكل امروزی دم و از آن نوشیدنی تهیه كردند، یمنی‌ها بودند. در یمن، طبق آیینی، صوفی‌ها قهوه می‌نوشیدند تا از فواید فعال‌كنندگی روان آن بهره‌مند شوند و بتوانند به مدیتیشن بپردازند. در قرن 18 پیش از آنكه قهوه به اروپا برسد مصرف آن در كشورهای عربی رایج بود.

2. پاسخ «ج» درست است. منشاء لیمو اندونزی و مالزی است اما برای اولین‌بار در آسیای جنوب شرقی و هند كشت شد. تجار عربی آن را به اروپا بردند و به این ترتیب تمام دنیا با مزه این میوه آشنا شدند.

3. پاسخ «ب» درست است. هویج از سبزی‌هایی است كه 5 میلیارد سال عمر دارد. اجداد هویج امروزی افغان بودند و رنگی بسیار تندتر داشتند اما به مرور زمان انواع آن در اندازه و رنگ‌های كم‌رنگ‌تر در تمام كشورهای جهان كشت داده شد. زادگاه اصلی هویجی كه ما امروز می‌خوریم، لهستان است و به قرن 18 میلادی بازمی‌گردد. البته فقط هویج‌های هلندی هنوز رنگ اولیه اجدادشان را دارند.

4. پاسخ «ج» درست است. مایاها در هندوراس اولین كسانی بودند كه كاكائو را به شكل شكلات گرم برای نوشیدن درآوردند. آنها دانه‌های كاكائو را با آب و آرد ذرت مخلوط و نوشیدنی تلخی درست می‌كردند. این نوشیدنی چندان مورد علاقه اروپایی‌ها نبود. وقتی اسپانیایی‌ها آن را به آمریكای مركزی بردند، به آن شكر افزودند و اولین شكلات تخته‌ای را درست كردند.

5. پاسخ «ج» درست است. گیاه نیشكر برای اولین‌بار در گینه‌‌نو كشف شد. مردم این منطقه، اجداد وحشی این گیاه را به دلیل مزه شیرینی كه داشت، می‌جویدند اما شكر حدود 3 هزار سال پیش برای اولین‌بار در هند تولید و در قرن 6 وارد ایران شد و 1200 سال بعد از آن وقتی اعراب آن را به اسپانیا آوردند، به اروپا رسید. تا پیش از انقلاب صنعتی، شكر ماده غذایی اشرافی‌ای بود اما با صنعتی شدن تولید آن و كاهش قیمت، مصرفش افزایش
یافت. در قرن 19 شكر به عنوان یك ماده مصرفی رایج بین مردم غرب و به مرور عامل چاقی مردم شناخته شد.

منبع:tehrankids.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری