loading...

سایت رایانت

محققانی که در مورد مثلث برمودا تحقیق و مطالعه کرده‌اند، از مدتها قبل متوجه منطقه اسرار آمیز دیگری در اقیانوسهای جهان شدند، جایی ما بین ژاپن و جزایر بونین که به  دریای شیطان معروف

اطلاعت جامع دریای شیطان و مثلث برمودا

محدثه بازدید : 179 جمعه 11 بهمن 1392 : 16:22 نظرات (0)

محققانی که در مورد مثلث برمودا تحقیق و مطالعه کرده‌اند، از مدتها قبل متوجه منطقه اسرار آمیز دیگری در اقیانوسهای جهان شدند، جایی ما بین ژاپن و جزایر بونین که به  دریای شیطان معروف بود. در این منطقه هم کشتیها و هواپیماهای زیادی مشابه مثلث برمودا ناپدید شده‌اند، بدون هیچ اثر و نشانه‌ای!

نگاه اجمالی

طی سالیان دراز ، ماهیگیران از دریای شیطان بیم داشته‌اند و معتقد بودند که ساکنین این دریا شیاطین ، دیوها و هیولاهایی هستند که کشتیها را بدون اخطار و اطلاع قبلی می‌ربایند. هواپیماهای و قایقهای زیادی طی سالیان دراز در این منطقه مفقود گردیده‌اند، اما پس از جنگ ، هنگام صلح ، یعنی در فاصله بین سالهای 1950-1954، 9 فروند کشتی مدرن با سرنشینانی جمعا صدها نفر ، در شرایطی مشابه آنچه در مثلث برمودا اتفاق افتاده است، ناپدید گشته‌اند و با وجود جستجوهای وسیع هوایی _ دریایی ، هیچ قطعه شکسته یا لکه روغنی پیدا نشده است.

مفقود شدنهای بی دلیل کشتیها و هواپیماهای ژاپنی که دقیقا مشابه مثلث برمودا بود، باعث جستجویی به وسیله هیئتی تحت نظر دولت ژاپن در سال 1955 گردید. این هیئت با همراهی چند تن از دانشمندان با یک کشتی به نام کایوماروی شماره 5 گردش خود را در دریای شیطان آغاز کردند، ولی کشتی تحقیقاتی ناگهان با تمام خدمه و مسافران دانشمندش ناپدید شد. از آن به بعد ، از طرف مقامات رسمی ژاپن این ناحیه منطقه خطر اعلام شد.

دریای شیطان کجاست؟

دریای شیطان در قسمت جنوب شرقی ژاپن ، دقیقا بین دو جزیره ایوجیما و مارکوس قرار دارد. این ناحیه شهرتی شوم‌تر از مثلث برمودا داشته و افسانه‌های زیادی در مورد ناپدید شدنها بوجود آورده است.

وجه اشتراک مثلث برمودا و دریای شیطان

مثلث برمودا و دریای شیطان وجه مشترک مشابهی ددارند. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌شوند و عقربه قطب نما هیچ انحرافی را نشان نمی‌دهد. این خط 80 درجه غربی مسیرش را هنگامی که به قطبین می‌رسد، به 150 درجه شرقی تغییر می‌دهد و از قسمت جنوبی قطب شمال ادامه می‌یابد و از شرق ژاپن ، از میان دریای شیطان ، می‌گذرد.

در مرکز دریای شیطان عقربه قطب نما به طرف شمال حقیقی نشانه می‌رود و در همین هنگام عقربه مغناطیسی نیز به همان سمت رو می‌کند. درست همانگونه که در مرزهای غربی مثلث برمودا در آن سوی دنیا اتفاق می‌افتد.
    

آیا ارتباطی بین مثلث برمودا و دریای شیطان وجود دارد؟     

آیا می‌توان مفقود شدنهای کشتیها و هواپیماها در این مناطق را به حوادث طبیعی نسبت داد؟    

یعنی امکان دارد آتشفشانهای زیر دریا ، امواج جزر و مدی یا زمین لرزه‌های زیر آب باعث ناپدید شدن کشتیها از روی دریا و حتی هواپیماها گردند؟ در این صورت با وجود ابزارهای پیشرفته و جتسجوهای فروان حداقل باید اثری از مفقودین یا گزارشی از حوادث مزبور وجود می‌داشت. پس معمای دریای شیطان را هم باید به گنجینه اسرار حل نشدنی جهان هستی اضافه کنیم، مگر اینکه پاسخی قانع کننده ، برای آن بیابیم.


در این مبحث هواپیماها و کشتیهای مهمی که تا سال 1974 در مثلث برمودا ناپدید شده‌اند، را لیست کرده‌ایم.

هواپیماهای مهم مفقود شده

 

  1.  5 دسامبر 1945 : 5 هواپیمای جنگنده TBM متعلق به نیروی دریایی که در یک پرواز آموزشی از پایگاه دریایی هوایی فورت لادردیل در فلوریدا به هوا برخاستند و همگی ناپدید شدند. مجموع خلبان و سرنشینان آن 14 نفر بودند.
     
  2.  5 دسامبر 1945 : هواپیمای بمب افکنهای PBM مارتین مارینر با 13 خدمه که جهت نجات هواپیماهای TBM اعزام شده بود، چند دقیقه بعد از پرواز ارتباط رادیویی‌اش قطع شده و ناپدید گشت.
     
  3. 1947 : هواپیمای سوپر فورت C-54 متعلق به ارتش آمریکا در 100 مایلی برمودا ناپدید شد.
     
  4. 29 ژانویه 1948 : هواپیمای چهار موتوره استارتایگر از نوع تئودور 4 در حالیکه ارتباط رادیویی‌اش با مرکز قطع گردیده بود، در 380 مایلی شمال شرقی برمودا با 13 سرنشین و خدمه گم شد.
     
  5. 28 دسامبر 1948 : هواپیمای Dc-3 در مسیر سن خوان به میامی با 32 سرنشین به اضافه خدمه ناپدید شد.
        
  6. 17 ژانویه 1949 : استارآریل همتای هواپیمای استارتایگر ، در مسیر لندن به سانیتاگوی شیلی از طریق برمودا و جامائیکا ، در 380 مایلی جنوب و جنوب غربی برمودا سمت کینگستون پس از قطع ارتباط رادیویی‌اش ، ناپدید شد.
     
  7. مارس 1950 : هواپیمای آمریکای گلوب ماستر در شمالی‌ترین قسمت مثلث در حالیکه رهسپار ایرلند بود، گم شد.
          
  8. 2 فوریه 1952 : هواپیمای باربری انگلیسی یورک در شمال مثلث که رهسپار جامائیکا بود، با 33 سرنشین ، ناپدید شد.
     
  9. 30 اکتبر 1954 : هواپیمای نیروی دریایی سوپر کانستلیشن با 40 سرنشین در شمال مثلث ناپدید گشت.
     
  10. 9 نوامبر 1956 : هواپیمای گشتی P5M متعلق به نیروی دریایی با 10 خدمه نزدیک برمودا ناپدید شد.
     
  11. 8 ژانویه 1962 : هواپیمای نیروی هوایی در مسیر لنگلی فیلد ، در ویرجینیا به آزورز ، گم شد.
     
  12. 28 آگوست 1963 : دو هواپیمای جدید متعلق به نیروی هوایی ، چهار موتوره از نوع KC- 135 استراتوتانکرز از پایگاه هوایی همستید ، در فلوریدا به قصد پیوستن به گروه اختصاص یافته جهت سوخت گیری ، در 300 مایلی جنوب غربی برمودا ناپدید شد.

     
  13. 5 ژوئن 1965 : هواپیمای C- 119 باکسکار با 10 خدمه در جنوب شرقی باهاما ناپدید گردید.
     
  14. 11 ژانویه 1967 : هواپیمای YC- 122 شکاری که به هواپیمای باری تبدیل شده بود، با 4 سرنشین در ناحیه گلف استریم بین پالم‌بیج و گراند باهاما گم شد.
     
  15. 22 سپتامبر 1963 : هواپیمای بازی C-132 که رهسپار آزوزر بود، ناپدید گشت.

کشتیهای مهم مفقود شده

لیست زیر کشتیهای مهمی که در مثلث برمودا ناپدید شده‌اند یا بدون هیچ سرنشینی به حالت غرق شده در آبها پیدا شده‌اند، را نشان می‌دهد.
     

  1. 1840 : کشتی بزرگ فرانسوی رزالی که از اروپا عازم هاوانا بود، در مثلث برمودا با تمام وسایل دریانوردی و مجموعه‌های دست نخورده پیدا شد، در حالی که تمام سرنشینان آن ناپدید شده بودند.  
        
  2. ژانویه 1880 : کشتی جنگی بادبان‌دار انگلیسی آتلانتا ، برمودا را به مقصد انگلستان با 290 سرنشین ترک کرد که احتمالا در محلی نه چندان دور از برمودا باید ناپدید شده باشد.
     
  3. اکتبر 1902 : کشتی آلمانی سه دکله فریا ، مدت زمانی کوتاه بعد از ترک مانزانیوی کوبا در حالیکه خیلی ناجور کج شده و قسمتی از دکل آن از بین رفته و لنگر آن آویزان بود، پیدا شد. تقویم اتاق کاپیتان 14 اکتبر یعنی روز بعد از حرکت را نشان می‌داد. 
       
  4. مارس 1918 : کشتی نیروی دریایی آمریکا به نام یواس. اس سیکلوپز ، 19000 تنی با طول 500 پا در چهارم مارس از باربادوس با 309 سرنشین و خدمه به طرف نورفولک حرکت کرد. نه هوا بد بود، نه پیامی رادیویی دریافت شد و نه قطعه شکسته‌ای هرگز از آن بدست آمد.

     
  5. 1925 : اس. اس. کاتوپاکسی که از چارلستون عازم هاوانا بود، ناپدید گردید. 
       
  6. آوریل 1932 : دو کشتی دکل‌دار جان و مری ، ثبت شده در نیویورک ، شناور اما خالی از سرنشین در 50 مایلی جنوب برمودا در حالیکه بادبانهایشان جمع شده بود و بدنه آنها به تازگی نقاشی گردیده بود، پیدا شدند.
     
  7. فوریه 1940 : کشتی گلوریا کلیت از سینت وینسنت ، متعلق به کمپانی هند غربی ، بدون سرنشین از 200 مایلی جنوب موبایل در آلاباما پیدا شد، در حالیکه همه وسایل آن دست نخورده و منظم بود.
     
  8. 22 اکتبر 1944 : کشتی باری کوبایی به نام رابیکن در حالی که همه سرنشینان آن به به جز یک سگ ، به نظر می رسید که کشتی را ترک کرده‌اند، بوسیله گارد ساحلی در گلف استریم از سواحل فلوریدا پیدا شد.
     
  9. ژوئن 1950 : کشتی باری اس. اس. سندرا به طول 350 پا از ساوانای جورجیا به مقصد پورتو کابلو ، در ونزوئلا با 300 تن محموله حشره‌کش از سینت آگوستین در فلوریدا ، عبور کرد و سپس بدون باقی گذاشتن هیچ اثری از خود ناپدید گردید.
     
  10. سپتامبر 1955 : کشتی کانمارا 4 به طرزی مرموز در 400 مایلی جنوب غربی برمودا غرق شده بود.
     
  11. 2 فوریه 1963 : کشتی باری مارین سولفور کوئین به طول 425 پا که از بیومونت در تگزاس رهسپار نورفولک در ویرجنیا بود، بدون ارسال هیچ پیامی اثری یا باقی گذاشتن شکسته پاره‌ای از خود با تمام خدمه و سرنشینان ناپدید شد.
  12. اژوئیه 1963 : کشتی کوچک ماهیگیری اسنو بوی با 63 پا طول و 40 سرنشین ، در جامائیکا به مقصد شمال شرقی کی ، در 80 مایلی جنوب برمودا ناپدید گشت.  
  13. 1924 : کشتی باری ژاپنی ری فوکو مارو در فاصله‌ای بین باهاما و کوبا تقاضای کمک کرد و سپس ناپدید شد.
  14. 1931 : کشتی باری استیونجر با 43 خدمه ناپدید گردید.

     
  15. مارس 1938 : کشتی باری استرالیایی آنجلو استرالین با 39 خدمه ، خبری را بدین مضمون "همه چیز خوب است" برای آخرین بار از آزورز مخابره کرد.
  16. دسامبر 1967 : قایق مسابقه‌ای رواناک با 46 پا طول در حالیکه از خشکی اطراف قابل روئیت بود، ناپدید گردید.
     
  17. 24 دسامبر 1967 : کشتی ویچ کرافت به حالت شناور در بندری در یک مایلی میامی پیداش شد، در حالیکه کابین هدایت کشتی سرنشینان و مالک آن همگی ناپدید شده بودند.
  18. آوریل 1970 : کشتی باری میلتون یاتریدز که از نیو اورلئان عازم کیپ تاون بود، ناپدید شد.
      
  19. مارس 1973 : کشتی باری هزار تنی آنتیا که با 32 خدمه در مسیر نیوپورت نیوز به آلمان در حال دریانوردی بود، ناپدید گردید.

مثلث برمودا

مثلث برمودا محلی است وهم‌انگیز که در آن صدها هواپیما و کشتی در هوا و دریا ناپدید شده‌اند. بیش از هزار نفر در این منطقه وحشت گم شده‌اند، بدون اینکه حتی یک جسد یا قطعه پاره‌ای از یک هواپیما یا کشتی مفقود شده ، به جا مانده باشد.

موقعیت مثلث برمودا

مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد. »

این محل فتنه‌انگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن 6 هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر 1945 کسب کرد. 5 فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.

آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روئیت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

منطقه وحشت

همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتیهای بزرگ و کوچک در آبهای آن در حال تردند و افراد زیادی برای بازدید ، به این منطقه مسافرت می‌کنند، بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر ، در دریاها و اقیانوسها در سراسر دنیا ، کشتیها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد. ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدنهای بی دلیل ، بیشمار و نامعلوم روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است.

مشاهدات و گزارشات

در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.

این پیامها رفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده‌اند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.

در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایق‌های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کرده‌اند.

در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. "خطری همانند یک خنجر هم اکنون ... به سرعت می‌آید ... ما نمی‌توانیم فرار کنیم ..." در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.

علل واقعه

علل فرضی طبیعی

توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمول‌ترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:

جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می‌شود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.

علل فرضی غیر طبیعی

دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمده‌اند، می‌تواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.

یکی از عجیب‌ترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها می‌گردد.

ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش به نام « در مورد بشقاب پرنده‌ها » ابزار می‌دارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط می‌دهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد می‌کنند که دارای طرحی یونیزه شده است و می‌تواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار می‌کرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و می‌تواند باعث نامرئی شدن گردد. نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی می‌دانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرنده‌ها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند.

داستانی عجیب

حادثه‌ای در اثر اختلال زمانی در فرودگاه میامی رخ داد که هرگز توضیحی قابل قبول برای آن وجود نداشته است. این واقعه مربوط به یک هواپیمای مسافربری بود که برای فرود در باند آماده بود و با رادار مرکز کنترل هوایی ردیابی می‌گردید که ناگهان ده دقیقه از صفحه رادار ناپدید شد و سپس دوباره ظاهر گشت. هواپیما بدون هیچ واقعه‌ای فرود آمد و خلبان و خدمه از آنچه افراد پایگاه می‌گفتند ابراز تعجب کردند، زیرا تا آنجا که به خدمه مربوط می‌شد، هیچ اتفاق غیر عادی نیفتاده بود. جالب این که ساعتهای همه آنها حدود ده دقیقه از زمان واقعی عقب‌تر بود. در حالی که هواپیما درست 20 دقیقه قبل از این واقعه وقت اصلی را کنترل کرده بود و در آن هنگام هیچ اختلاف زمانی وجود داشت.  

آیا مثلث برمودا و نقاط مشخص دیگر به صورت ماشینی عظیم عمل می‌کنند تا اختلالاتی بوجود آورند؟     

آیا آنها می‌توانند گردابهایی را چه در داخل و چه در خارج از جو بوجود آورند که اجسام و اشیا به داخل آنها بیفتد و به بعد زمان و مکانی دیگر منتقل شوند؟

 

گذشته و آینده برمودا

به نظر می‌رسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره‌ها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده می‌شده است.
شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو 13 که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.

اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.    

آیا این مثلث دوباره قربانیان دیگری می‌گیرد؟  

آیا بشر موفق به کشف راز آن خواهد شد؟

و بسیاری آیاها و پرسشهای بی جواب دیگر که مسلما در ذهن شما هم وجود دارد...


اژدهاي خفته در درياي شيطان

همه با پديده اي شگفت انگيز به نام مثلث برمودا (مثلث شيطان) كه در اقيانوس اطلس قرار دارد ، آشنا هستند اما پديده اي با همين خصوصيات در گوشه اي ديگر از جهان هم وجود دارد. اين منطقه اسرار آميز كه در حدود 805 هزار كيلومتري مثلث برمودا و در اقيانوس آرام قرار دارد مثلث اژدها يا مثلث برموداي اقيانوس آرام ناميده مي شود و گفته مي شود دقيقا داراي خصوصياتي همانند مثلث برموداست و تمام شناورهايي كه به آن منطقه وارد مي شوند يا هواپيماهايي كه بر فراز آن پرواز مي كنند را به كام خود مي كشد. مثلث اژدها يكي از مكان هاي ناشناخته اي است كه هيچ يك از دريانوردان و ماهيگيران جرات رفتن به آنجا را ندارند و به ديگران هم توصيه مي كنند كه قدم در اين راه نگذارند. ژاپني ها نام اين ناحيه را مانو اومي كه معني درياي شيطان است ، گذاشته اند. مثلث اژدها به طور دقيق در آب هاي درياي فيليپين و در كناره هاي كشور چين قرار دارد و از شمال به توكيو ، از جنوب به تايوان و از غرب به مثلث برمودا مي رسد و در مسير خود شامل چندين جزيره از جمله بونين ، گيوآم و ياپ مي شود. در مثلث اژدها هم مانند مثلث برمودا آب و هوا در بيشتر مواقع بد و طوفاني است و گرداب هاي شديدي در ميان دريا ايجاد مي شود و حتي كوچك ترين موجود يا وسيله اي را كه به آنجا نزديك شود در چشم به هم زدني به كام مرگ مي كشد . سرعت اين گرداب آن قدر شديد است است كه جان سالم به در بردن از آن امري بعيد است . طبق تحقيقات به دست آمده مشخص شده است كه ميدان مغناطيسي در اين منطقه بسيار شديد است و اين مي تواند دليل اصلي توفان هاي دريايي و موج هاي بسيار بلند باشد. توفان هاي آن نواحي در بيشتر موارد بسيار شديد و شدتشان صدها كيلومتر در ساعت است اما مرجان ها و شقايق هاي زير درياي شيطان نشان از اين موضوع دارند كه به احتمال قوي در زير آب خبري از توفان هاي شديد و گرداب نيست.
شباهت مثلث برمودا و مثلث اژدها در طول جغرافيايي آن است كه در ضلع غربي هر دو مثلث 80 درجه است اما از لحاظ عرضي شش درجه با هم اختلاف دارند. شباهت طولي اين دو منطقه به اين معني است كه اگر از قسمت غربي مثلث برمودا حركت شروع شود و در طول 80 درجه اين مسير مستقيم ادامه داده شود ، هنگام نزديك شدن به قطب اين درجه به 150 درجه تغيير خواهد كرد و با گذر از قطب دوباره به 80 درجه باز مي گردد و پس از طي قسمت جنوبي قطب شمال و شرق ژاپن به درياي شيطان يعني محل قرار گيري مثلث اژدها مي رسد. در مركز درياي شيطان ، اگر قطب نماي مغناطيسي موجود باشد هر دو عقربه قطب نما پس از چرخش هاي شديد شمال حقيقي را نشان مي دهند. اين اتفاق درست در آن سوي دنيا و در ضلع غربي مثلث برمودا نيز تكرار مي شود و تمام اين اتفاقات مي توانند دليلي براي يكسان بودن خصوصيات دو منطقه باشند.

داستان از كجا شروع شد
 


آمار به دست آمده نشان مي دهد تا زمان جنگ جهاني دوم ، بيش از 1500 شناور و صدها هواپيما و سرنشينان آنها در اين منطقه ناپديد شدند يا ويران شده و بدون سرنشين در نقطه اي دور افتاده پيدا شده اند. از بسياري از اين كشتي ها و هواپيماها پيام هاي كمك به پايگاه رسيده بود اما نيروهاي نجات هيچ گاه اثري از آنها نيافته بودند. در سال 1973 يكي از كارمندان پايگاه امداد پيغام كمكي را از مثلث اژدها دريافت كرد كه اين چنين بود؛«ما به گودال بزرگ در ميان دريا رسيده ايم كه مانند گرداب در گردش است و همه چيز را فرو مي برد. در اين منطقه نوري عجيب وجود دارد و صداهاي وزوز ناراحت كننده اي به گوش مي رسد . ما به كمك فوري نياز داريم زيرا ديگر نمي توانيم از اين ناحيه دور شويم و هر لحظه بيشتر در آب فرو مي رويم.»بعد از آن يك گروه نجات به سرعت به منطقه اعزام شد اما هيچ اثري از كشتي در آنجا يافت نشد.
در اواخر دهه 1940 آمار شناورهايي كه در اين منطقه غرق شدند بسيار زياد بود و در اين بين متهم اصلي دولت ژاپن شناخته شد زيرا در طول آن سال ها هيچ تلاشي براي نصب علائم خطر و هشدار در منطقه نكردند . بعد از شنيدن اين آمار در سال 1950 دولت ژاپن اين منطقه را بسيار خطرناك اعلام كرد و به همه به خصوص ماهيگيران توصيه كرد كه به اين منطقه سفر نكنند.در سال 1952 دولت تصميم گرفت يك گروه تحقيقاتي را به آنجا اعزام كند تا دليل اصلي اين حوادث را بفهمند، به همين خاطر در 24 سپتامبر همان سال شناوري تحقيقاتي به نام كياماروي شماره 5 را با 9 نفر محقق و 22 نفر سرنشين و خدمه به مثلث اژدها اعزام كرد اما اين شناور و تمام سرنشينانش براي هميشه مفقود شدند و هيچ اثري از آنها به دست نيامد، حتي كشتي آنها هم هيچ گاه پيدا نشد.در ژانويه 1955 تمام رسانه هاي دنيا خبر مفقود شدن 9 كشتي به طور نامعلوم را اعلام كردند . از يكي از كشتي هايي كه گرفتار مثلث اژدها شده بود پيغام كمكي به دست ماموران ساحلي رسيده بود كه مشخص كرده بود درياي شيطان آنها را بلعيده است . سال ها قبل از اين ماجرا در آوريل 1949 هم چندين قايق كوچك كه براي ماهيگيري به ميان دريا رفته بودند هيچ گاه بازنگشتند اما خرابه هاي قايق آنها به طور عجيبي در اكتبر 1953 در 1207 كيلومتري جزيره مياكه جيما پيدا شد . اين جزيره نزديك ترين مكان به مثلث اژدهاست و در 100 كيلومتري توكيو واقع شده است . حتي زيردريايي ها و نفتكش هايي هم كه به اين منطقه نزديك مي شوند به دام مثلث اژدها افتاده و از بين مي روند . در سال 1989 ، چارلز بتليتز كه تصميم به نوشتن كتابي درباره مثلث اژدها گرفت ، يكي از محققانش را به اسم نونان به اين منطقه فرستاد. او پس از پروازي طولاني در اطراف اين محل به آمريكا بازگشت . طبق تحقيقاتي كه او درباره شرايط جوي انجام داده بود ، احتمال داد كه زير اين ناحيه آتشفشان قرار داشته باشد كه با هر بار فوران باعث زلزله هاي دريايي ، گرداب و توفان مي شود . به هر حال بتليتز كتاب خود را با اين احتمالات نوشت و دليل علمي آنها را هم از ديد خودش توضيح داد . البته وجود آتشفشان در منطقه دور از ذهن نيست زيرا در آن حوالي مرتب بوي گاز متان به مشام مي رسد. مثلث اژدها از داخل هواپيما و در عكس هاي هوايي گرفته شده از منطقه مانند يك گودال سياه به چشم مي خورد.

گمشدگان درياي شيطان
مثلث اژدها در تاريخ هم نقش مهمي ايفا كرده است . يكي از معروف ترين گمشدگان درياي شيطان ، قوبلاي خان بود . او كه در قرن سيزدهم بر مغولستان حكومت مي كرد با ارتش 40 هزار نفري هود قصد حمله به ژاپن را داشت كه در راه همگي اسير مثلث اژدها شدند و تمام ارتش همراه با تجهيزاتشان از بين رفت . همين امر باعث شد تا ژاپني ها ادعا كنند كه فرشته اي كه در درياي شيطان ساكن است از كشورهاي اطراف محافظت مي كند. در جريان جنگ جهاني دوم ارتش ژاپن بسياري از ناوها و هواپيماهاي جنگي خود را در اين ناحيه از دست دادند كه تعداد آنها 4 هزار فروند گزارش شد . در سال 1942 يكي از ناوهاي آمريكايي در اقيانوس آرام ناپديد شد و چون هيچ پيامي از اين ناو به آمريكا نرسيده بود، دولت آمريكا تصور مي كرد توسط ژاپني ها منهدم شده است و اين خود باعث شروع جنگي بزرگ بود

فرار هنر پيشه از چنگ اژدها
 


وقتي پس از جنگ جهاني دوم صلح اعلام شد ، يك كشتي بسيار مدرن و مجلل با صدها نفر مسافر كه قصد گذر از درياي شيطان را داشتند ناپديد شد و با وجود جست و جوهاي وسيع هوايي و دريايي هيچ اثري از اين كشتي بزرگ پيدا نشد.در ژانويه 1989 هم پليس دريايي ژاپن ويرانه هاي يك شناور كوچك را پيدا كرد كه تمام سرنشينان آن مفقود شده بودند و فقط يك نفر كه محكم به سكان چسبيده بود در قايق حضور داشت اما تنها كسي هم كه زنده مانده بود آن قدر وحشت زده شده بود كه ديگر هيچ گاه نتوانست حرف بزند تا چگونگي مفقود شدن همراهانش را توضيح دهد . در دهه 1950 يكي از بازيگران معروف آمريكايي به نام آرتور گاد فري كه از اقيانوس آرام مي گذشت به مثلث اژدها رسيد اما كشتي آنها در آن نقطه ناپديد شد و آرتور هم كه بسيار خوش شانس بود با پريدن در آب توانست پس از ساعت ها شنا خسته و بي حال به سواحل توكيو برسد. در سال 1978 يك هواپيماي كوچك به خلباني فردريك و النتچ كه از ملبورن به طرف جزيره كينگ جايي نزديك فيليپين در پرواز بود، بعد از رد شدن از روي مثلث اژدها بدون هيچ نشاني ناپديد شد . بعد از پيدا شدن تكه هاي هواپيما و جعبه سياه آن ،آخرين پيام هايي كه از فردريك ثبت شده بود اين چنين بود؛ «چهار نور شديد و سريع به من نزديك مي شوند اما شبيه به هواپيما نيستند.» بعد از آن صدهاي وزوز شديدي به گوش مي رسيد.

قربانيان بي شمار
 


زمستان سال 1980 و 1981 به خاطر تعداد گمشدگان درياي شيطان به يك تراژدي تبديل شد كه تاثير شديدي روي زندگي مردم شهرهاي اطراف داشت . اين گمشده ها شامل انواع كشتي ، قايق هاي ماهيگيري و هواپيماها و سرنشينان آنها مي شد . در اواخر اكتبر 1967 زيردريايي اسكورپيون ساخته و آخرين مراحل آزمايشات آن انجام شد و در 15 فوريه 1968 به آب انداخته شد . كار اين زيردريايي حمل سوخت بود. در نزديكي مثلث اژدها سيستم برق اين زيردريايي ناگهان دچار اتصالي شد. گويا در يك محدوده مغناطيسي شديد قرار گرفتند و به خاطر وجود مواد سوختني زيردريايي منفجر و غرق شد . در اين حادثه 99 نفر از خدمه كشتي كشته و مفقود شدند .در 22 آوريل 1943 يك كشتي شخصي كوچك با ده نفر سرنشين در حال عبور از درياي شيطان بود كه به منطقه مثلث اژدها نزديك شد . سرنشينان با ديدن گودال كه در ميان دريا ايجاد شده بود وحشت زده شدند و با استفاده از قايق هاي نجات فرار كردند اما چهار نفر از آنها ناپديد شده و باقي آنها با قايق هاي شكسته در حالي كه به خاطر چند روز سرگرداني در دريا و گرسنگي بيمار شده بودند در سواحل جزيره مياكه جيما پيدا شدند . يكي ديگر از گمشدگان درياي شيطان زيردريايي اچ ام اس اسموت بود كه در زمان جنگ جهاني دوم براي جابه جايي سربازان و تجهيزات ساخته شده بود. براي ساخت اين زيردريايي نيروهاي زيادي شبانه روز زحمت كشيده و تعداد زيادي از سربازان با اين زيردريايي قصد سفر از سواحل غربي به شرق را از طريق اقيانوس آرام داشتند. اين زيردريايي پس از ماه هاي تلاش آماده شده و مراحل آزمايشات آن هم طي شده بود. وقتي اين زيردريايي به مثل اژدها رسيد اسير توفان شديد و گرداب شد و نواقصي در سيستم فني آن ايجاد شد كه درنهايت به اعماق دريا فرو رفت . اين سربازان هيچ گاه فكر نمي كردند كه به جاي كشته شدن در جنگ، گرفتار اژدهاي خفته در اقيانوس مي شوند. حدود 240 نفر در اين حادثه جان خود را از دست دادند.

خانوم خلبان در گرداب شيطان
 


آمليا مري ارهارت ، نخستين زن خلبان آمريكايي هم يكي از قربانيان مشهور مثلث اژدها بود. اودر 24 ژوئن 1898 در كانزانس متولد شد و در جنگ جهاني اول به طور داوطلبانه پرستار شد . بعد از جنگ خلباني را آموخت . او تنها زني بود كه با پروازي تك نفره عرض اقيانوس اطلس را طي كرد و جايزه صليب طلايي پرواز را دريافت كرد. آميلا در اكتبر 1922 موفق به شكستن ركورد بلندترين ارتفاع پرواز شد . در سال 1937 كمي بعد از ازدواجش و در حالي كه تنها 39 سال داشت تصميم گرفت عرض اقيانوس آرام را هم بپيمايد كه در نزديكي جزيره مياكه جيما و در منطقه مثلث شيطان ناپديد شد و ديگر هيچ نشاني از او پيدا نشد.

افسانه مثلث اژدها
هميشه وقتي صحبت از مكان هاي اسرار آميزي پيش مي آيد كه هنوز دليل علمي براي حوادث آنجا به اثبات نرسيده است ، خرافات زيادي در آن منطقه گوش مي رسد.


مثلث اژدها نيز از مناطقي است كه داستان هاي زيادي درباره اش شنيده مي شود. در طول ساليان دراز ماهيگيران از درياي شيطان هراس داشتند و معتقد بودند ساكنان اين دريا شياطين ، ديوها و هيولاها هستند كه كشتي ها و هواپيماها را مي دزدند بر اساس اين گفته ها اين منطقه حتي از مثلث برمودا هم شوم تر است . افسانه اي كه بسيار مشهور است و در ژاپن درباره مثلث اژدها نسل به نسل نقل مي شود و تا به امروز مردم آن را آنچنان تعريف مي كنند كه انگار به چشم خودشان ديده اند ، مي گويد زير درياي شيطان ، اژدهايي بسيار بزرگ خفته است كه هر گاه بيدار شده و در دريا شروع به چرخش و حركت مي كند امواج شديد و وحشتناكي به وجود مي آورد كه باعث گرداب هاي شديد شده و موجب غرق شدن كشتي ها و شناورها و حتي هواپيماهايي مي شود كه بر بالاي آن پرواز مي كنند. آنها نام اين هيولاي دريايي را لي لانگ گذاشته اند كه به معني پادشاه هيولاهاي درياي غرب است . همچنين آنها مي گويند كه اين منطقه متعلق به يك سلسله پادشاهي گمشده است كه اكنون زير دريا حكومت مي كنند و پادشاه درياي شيطان هستند و مقر پادشاه هم با كشتي ها و شناورهاي غرق شده تزئين شده است . البته اين موضوع به يكي از بزرگ ترين سرگرمي هاي مردم منطقه نيز تبديل شده است به طوري كه آنها حوادث و رخدادهاي دريايي را ضبط و براي مسافران و حتي راديو و تلويزيون پخش مي كنند. آنها مي گويند هنگام شب از دريا صداهاي بسيار وحشتناك مانند زوزه گرگ به گوش مي رسد ، اين صداها آن قدر ترسناك و مهيب است كه همه سعي مي كنند در شب به كنار دريا نروند. مردم، اين منطقه را يكي از بزرگترين پايگاه هاي فضايي نيز مي دانند. ژاپني ها معتقدند كه نبايد اژدهاي خفته را خشمگين كرد ، زيرا ممكن است او به شهر آمده و تمام خانه ها را با خاك يكسان كند. همچنين مي گويند كه اگر اژدها عصباني شود هيچ كس را زنده نخواهد گذاشت . بسياري از ژاپني ها بر اين اعتقادند كه بين مثلث برمودا ، مثلث اژدها و موجودات فضايي ارتباطي خاص وجود دارد.

اژدها و موجودات فضايي

اهالي مناطقي كه در اطراف مثلث اژدها قرار گرفه اند اعتقاد دارند كه اين منطقه متعلق به فضايي هاست . حتي بعضي از آنها ادعا مي كنند كه سفينه هايي فضايي را نيز در اين منطقه ديده اند.بر اساس اين اعتقادات دولت ژاپن تصميم گرفت يك گروه تحقيقاتي به آنجا اعزام كند.در سال 1986 اين گروه به حول و حوش مثلث اژدها رفتند ولي هيچ اثري از موجودات فضايي يا مساله خارق العاده اي پيدا نكردند اما در سال 1988 بسياري از مجلات آمريكا ديده شدن موجودات فضايي در منطقه را تاييد كردند. بيش از 200 سال پيش شايعاتي مبني بر ربوده شدن زنان توسط فضايي ها در سراسر ژاپن پيچيده بود و حتي عده اي ادعا مي كردند كه با چشم خودشان يكي از آنها را ديده اند كه زني با لباس سفيد را از زمين بلند كرده و داخل سفينه بردند. بعدها نقاشي آن زن در كل ژاپن پخش شد. امروزه نيز مردم عقيده دارند كه بعدي ديگر از زمان در زير اقيانوس وجود دارد كه كساني كه در اين منطقه غرق مي شوند وارد بعد ديگري از زمان شده و مي توانند در زمان و مكاني ديگر به زندگي خود ادامه دهند. آنها معتقدند كه سفينه اي ناشناخته زير آب ها شناور است كه بر خلاف يوفو كه به معناي شيء پرواز كننده ناشناخته است در ژاپن به يوسو به معني شي ء ناشناخته شناور شهرت دارد . البته گارد ساحلي ژاپن وسايل پرنده عجيبي را كه داخل آب شده و از آن خارج مي شوند گزارش كرده بود كه طبق اين گزارشات سرعت آنها بسيار زياد و شگفت انگيز بوده است . آمار نشان مي دهد كه مردم نيز ديدن اين وسيله هاي پرنده را تاييد مي كنند و مي گويند كه آنها قادر هستند با سرعت فراوان زير آب حركت كنند. در يكي از روزهاي آخر ژانويه ، 2001 ، گزارشي به گارد ساحلي رسيد كه مردم در اين گزارش ادعا كرده بودند چهار شيء پرنده بر فراز اقيانوس آرام ديده اند كه در منطقه مثلث اژدها در آب فرو رفته و از نظر محو شدند ، اين اجسام پرنده ، شكلي غير طبيعي و ديسكي داشتند و نوري عجيب از آنها ساطع مي شد . اما اين حرف تنها در حد يك شايعه باقي ماند زيرا هيچ نشانه ديگري از اين اجسام به دست نيامد.
امروزه هنوز داستان ها و افسانه هاي بسيار ديگري در گوشه و كنار دنيا راجع به مثلث اژدها و درياي شيطان شنيده مي شود كه همچنان صحت هيچ كدام از آنها به درستي مشخص نيست و تحقيقات در مورد اين محدوده اسرار آميز هنوز ادامه دارد. وجود آتشفشان زير دريا ، امواج شديد جزر و مدي يا زمين لرزه هاي دريايي و از همه مهم تر ميدان مغناطيسي مي توانند عوامل اصلي اين واكنش طبيعي و مفقود شدن هواپيماها و كشتي ها باشند. ولي امروزه محققان با دقت بيشتري به درياي شيطان مي روند تا دچار خشم اژدها نشده و توسط دريا بلعيده نشوند.


دریای عجیبی که 2مرتبه در قرآن از آن یاد شده

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی را می توانید در سجیه دید، این شمالی ترین شهر دانمارکیهاست، جایی که دریای بالتیک و دریای شمال بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابرین این راستا بوجود می آید.

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است.
سورة مبارکه الرحمن:

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)

(19)دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.(20)اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.(21) پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟ (22) از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه 53:


« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.


منابع:

  1. sezaranti666.blogfa.com
  2. rasekhoon.net
  3. different-physics2010.persianblog.ir
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری