loading...

سایت رایانت

ما از چتر برای جلوگیری از خیس شدن در هنگام بارندگی استفاده می کنیم که یک امر طبیعی تلقی می شود . اما در ابتدا چتر به منظور یک سایه بان در برابر خورشید و نه برای محافظت از باران ، اختراع شد . هی

چتر در چه زمانی اختراع شد؟

محدثه بازدید : 74 دوشنبه 05 اسفند 1392 : 17:33 نظرات (0)

ما از چتر برای جلوگیری از خیس شدن در هنگام بارندگی استفاده می کنیم که یک امر طبیعی تلقی می شود . اما در ابتدا چتر به منظور یک سایه بان در برابر خورشید و نه برای محافظت از باران ، اختراع شد . هیچکس دقیقا نمیداند که چتر توسط چه کسی اختراع شد ؛ اما در زمان های خیلی دور مورد استفاده قرار میگرفت . احتمالا چینی ها اولین استفاده کنندگان چتر بوده اند که این موضوع به قرن یازدهم قبل از میلاد برمیگردد .

به دنبال اختراغ پلاستیک ، راه های دیگری نیز همچون استفاده از کلاه در بارانی ها ( لباس های کلاه دار ) برای حفاظت در برابر باد و باران  به وجود آمدند .

ما میدانیم که از چتر در بابل و مصر قدیم به عنوان یک سایه بان استفاده می شد و یک نکته عجیب در این رابطه آن است که استفاده از چتر سمبل و نشان قدرت نیز محسوب میشد . در زمان های قدیم در خاور دور ، فقط خاندان سلطنتی و مقامات عالی رتبه اداری از چتر استفاده می کردند .

چتر در چه زمانی اختراع شد

در اروپا ، یونانی ها ، اولین افرادی بودند که از چتر به عنوان سایه بان استفاده کردند . اما عقیده بر این است که رومیان باستان نخستین گروه در اروپا بودند که از چتر به منظور حفاظت در برابر باران استفاده می کردند .

در طول قرون وسطی ، چتر عملا از صحنه زندگی روزمره ناپدید شد و دوباره در اواخر قرن شانزدهم در ایتالیا روی کار آمد . در سال ۱۶۸۰ ، چتر در فرانسه و سپس انگلستان مورد استفاده قرار گرفت . از قرن هجدهم میلادی تا کنون مردم در سراسر اروپا و جهان ، از چتر به عنوان ابزاری برای جلوگیری از خیس شدن و حفاظت در برابر باران و برف استفاده می کنند .

منبع:Asreelm.com

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری